Foredrag

Jeg underviser i emner indenfor børneområdet; brug af test/ spørgeskemaer samt interventioner til at støtte børns udvikling og ofte med et specifikt fokus på en udsat børnegruppe fx børn med erhvervet hjerneskade eller anbragte børn.

Jeg holder løbende kurser for blandt andet Dansk Psykolog Forening, Dansk Evaluerings Selskab, PPR-kontorer, privathospitalet Vejlefjord og Epilepsihospitalet Dianalund. Foredragene omhandler udredning og intervention indenfor det socio-emotionelle område eller de kognitive områder fx eksekutive funktioner, opmærksomhed eller opmærksomhed. Henvend dig gerne, hvis du ønsker at arrangere et kursus på din arbejdsplads.

I 2010 blev jeg bedt om at udforme og undervise i faget “Børneneuropsykologi” på Københavns universitets psykologiuddannelse, hvilket jeg og daværende kollegaer stod for indtil 2013. Desuden har jeg undervist i “Developmental neuropsychology” på Danish Institute of Studies Abroad og i faget “Børnediagnoser” på audiologopædiuddannelsen på Københavns Universitet.

Se eksempler på kommende eller tidligere åbne foredrag her:

Anvendt børneneuropsykologi (april, 2020)

Forsknings- og formidlingskurset med eksempler fra børne- og ungeområdet (november, 2019)

Eksekutive funktioner hos børn (udredning med spørgeskemaer og test, nov 2019)

Viden om den nye BRIEF-2 og gennemgang af styrker og svagheder ved forskellige forskellige eksekutive spørgeskemaer (BRIEF-2/D-REF/ CEFI) (Århus, marts 2019)

Hvad kan vi bruge screeningsredskaber til og hvad er udfordringer, når vi skal vælge det ”rette”? (marts, 2019)

Hvad er erhvervet hjerneskade hos børn og hvilke konsekvenser har det på kort og langt sigt? (marts, 2019)

Viden om den nye BRIEF-2 og gennemgang af styrker og svagheder ved forskellige eksekutive spørgskemaer (BRIEF-2/D-REF/CEFI) (København, jan. 2019)

Socio-emotionelle kompetencer hos børn – teori og praksis (febr. 2019)

Supervisionsteori for psykologer, der foretager kognitiv/neuropsykologisk testning, udredning og behandling (arrangør, 2019)

Eksekutive funktioner – Praktikerkursus med fokus på definition, måling og intervention (sept. 2018)

Tidlig indsats: Hvad er trivsel hos de helt små børn – og hvordan måler vi den? (sept, 2018)

Validerede instrumenter (maj 2017)

Perspektiver på udviklingen af børns problemløsningskompetencer (febr. 2016)

Se mit CV for yderligere foredrag.