Supervision

Supervision tilbydes til psykologer og fagpersonale om test, spørgeskemaer, udredning og intervention til børn og unge.

Eksempel:

Supervision i brugen af WISC-V for uerfarne brugere eller erfarne brugere, der ikke har tid til at sætte sig ind i den akademiske litteratur. Emnerne skræddersys:

WISC-V

– skal man vælge papir eller online versionen og hvorfor?

– hvordan kommer jeg hurtigst muligt i gang med brugen af WISC-V?

– hvilke profiler er typiske for en diagnostisk gruppe fx børn med ADHD eller autisme?

fokus på psykometrien – fx hvis man vil tage en kort version, hvor kort kan den blive og er det klogt?

– hjælp til tolkning af en WISC-V, som du har gennemført – ser vi det samme?

– feedback på din WISC-V rapport – har du brug for forslag til en mere formidlingsvenlig version?

– hvad er de typiske administrationsfejl i følge amerikanske studier og hvordan undgås de?

 

Jeg superviserer blandt andet i brug og fortolkning af følgende test, spørgeskemaer og interventionsmetoden HOT.

ASQ-3 – Ages and Stages Questionnaire, Third Edition

ASQ:SE-2 – Ages and Stages Questionnaire, Second Edition

BRIEF-2 – Behavior Rating Inventory of Executive Function

BYI-II – Beck Youth Inventory, Second Edition

CBRS – Conners Comprehensive Behavior Rating System

CEFI – Comprehensive Executive Function Inventory

CNT – Contingency Naming Test

Conners-3 – Conners-3

D-KEFS – Delis-Kaplan Executive Function System

D-REF – Delis Rating of Executive Functions

HOT – Hukommelses- og Opmærksomhedstræning (udgået fra forlag, men jeg har eksemplarer)

RCFT – Reys Complex Figure Test and Recognition Trial

SDQ – Strengths and Difficulties Questionnaire

SEAM – Social Emotional Assessment/ Evaluation Measure

TEA-Ch – Test of Everyday Attention for Children

TOMAL-2 – Test of Memory and Learning, Second Edition

WISC-V – Wechsler Intelligence Scale for Children – Fifth Edition

5-15  – Fem til Femten