Børn med socio-emotionelle udfordringer og udviklingsforstyrrelser

Kursets målgruppe:

Sagsbehandlere, socialrådgivere, hjerneskadekoordinatorer og lignende

Tid og sted

Kursusbeskrivelse

Kurset sætter fokus på, hvordan man kan hjælpe børn med ADHD, autisme og erhvervet hjerneskade, der udvikler emotionelle vanskeligheder og lavt selvværd. På kurset vil kursisterne blive introduceret for forslag til indsatser for børn med dobbeltdiagnoser både i hjemme og i skolen, og hvordan de kan støtte læring for børn med ADHD, autisme og erhvervet hjerneskade.

Målbeskrivelser

Efter endt kursus har kursisten:

  • Praktisk og teoretisk viden om børn med socio-emotionelle vanskeligheder
  • Idéer til at foretage kvalificerede valg om interventioner for børn med socio-emotionelle vanskeligheder.
  • Viden om forskellige trin i gennemførelsen af et interventionsforløb, der kan skabe grundlag for indsatser inden for kursistens eget område.

Undervisningsform

Kurset er bygge op omkring undervisning, hvor deltagerne sættes ind i eksisterende viden og praksis på området.

Kursuslængde

3 timer

Underviser(ere)

Picture of Nina Madsen Sjö,

Nina Madsen Sjö,

Ph.d., specialist og supervisor i børne- og børneneuropsykologi

Picture of Mette Kyung,

Mette Kyung,

Specialist og supervisor i børneneuropsykologi

Kontakt mig gerne, for at høre mere om dette kursus

Tip en kollega om dette kursus

Email
Facebook
LinkedIn