Kurset afholdes løbende og efter forespørgsel. Kursusdagen(e) skal gennemføres i lokaler tilhørende den organisation, institution, virksomhed, afdeling eller lignende, der ønsker at få afholdt kurset, da der ikke kan stilles lokaler til rådighed i min praksis. Det vil sige, at der desværre ikke udbydes kursuspladser til enkeltpersoner.
Kursets formål er at formidle den nyeste, internationale viden om børns socio-emotionelle kompetencer, så den er brugbar for og kan anvendes i praksis af danske psykologer, der skal udrede børn med socio-emotionelle vanskeligheder. Kurset indledes med en indføring i de nyeste teorier om de socio-emotionelle kompetencer indenfor børneområdet. Der sættes fokus på det komplekse krydsfelt, som nogle udredningsopgaver kræver, hvor der kan være differentialdiagnostiske overvejelser om, hvorvidt der både er en tilknytningsforstyrrelse og/eller en neuroudviklingsforstyrrelse.
For at hjælpe kursisten på vej præsenteres et overblik over mulige spørgeskemaer fra tre danske forlags udgivelser omhandlende socio-emotionelle vanskeligheder. Der vil blive lagt vægt på gennemgang af forlagenes nyudgivelser (blandt andet SPA, BASC-3 og ABAS-3), der er udkommet i 2019-2021.
Efter endt kursus har kursisten:
Kurset er bygget op omkring undervisning, hvor deltagerne sættes ind i eksisterende viden og praksis på området. Undervisningen tager udgangspunkt i specifikke cases, som vil blive gennemgået og diskuteret i plenum. Derudover vil der være gruppearbejde, hvor deltagerne vil blive bedt om at diskuterer og reflekterer over cases med de værktøjer, som de lærer i løbet af kurset.
6 timer
Ph.d., specialist og supervisor i børne- og børneneuropsykologi
Specialist og supervisor i børneneuropsykologi
(+45) 31 14 54 54
[email protected]
Praktisk information
Klinikken er beliggende:
Malmøgade 5
2100 KBH Ø