Kurset tager udgangspunkt i videoklip, der viser dele af en psykologisk undersøgelse af forskellige børn. Videoerne hjælper med at forklare, hvordan en psykologisk undersøgelse gennemføres og sammenstykkes til en rapport. Kurset giver også et indblik i, hvordan deltagerne kan bruge en (børneneuro)psykologisk undersøgelse i deres arbejde med det enkelte barn.
Der vises eksempler på formål med en psykologisk undersøgelse for eksempel, hvis der er brug for at undersøge begavelse, opmærksomhed, trivsel og hvad, der begrænser barnet eller den unge i at trives og lære. På kurset vil der være eksempler på undersøgelser af børn med forskellige udfordringer. Der vil være et særligt fokus på børn med erhvervet hjerneskade, ADHD og dobbeltdiagnoser.
Arrangementet henvender sig til sagsbehandlere, socialrådgivere, hjerneskadekoordinatorer o.l., der arbejder med borgere med hjerneskade på børnehandicapområdet i kommunen eller regionen.
Efter endt kursus har kursisten:
Kurset er bygge op omkring undervisning, hvor deltagerne sættes ind i eksisterende viden og praksis på området. Undervisningen tager udgangspunkt i videoer, som vil blive gennemgået og diskuteret i plenum.
3 timer
Ph.d., specialist og supervisor i børneneuropsykologi
(+45) 31 14 54 54
[email protected]
Praktisk information
Klinikken er beliggende
Malmøgade 5, 2. sal, 2100
København Ø